zondag 21 september 2014

Sepia

Sepia is een bekend iets onder vogelhouders. 
Dit is de inwendige schelp van de zeekat waar kalk inzit die de vogeltjes nodig hebben voor de bloedsomloop en voor het aanmaken van de eitjes. 

Deze Sepia is te koop in elke dierenwinkel of winkel die dierenbenodigdheden verkoopt. 
Soms kan je ze zelfs oprapen op het strand! Dan heb je natuurlijk de beste kwaliteit.

Ikzelf koop de sepia op de markt. Daar hebben ze hele grote en verse sepia, waar mijn vogels altijd graag aan knabbelen.
Laatst had ik een primeur! Mijn vogeltjes hadden de eerste sepia helemaal leeg geknabbeld. Echt leuk om te zien hoe zo'n sepia er dan aan de binnenkant uit ziet. Ik wilde dit toch eventjes delen.

De komende tijd ben ik druk bezig met de deelname aan mijn eerste tentoonstelling. Daarom zal ik regelmatig een bericht plaatsen over mijn ervaringen rondom de voorbereidingen en de tentoonstelling zelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten