woensdag 7 maart 2018

Kweek 2018


Voor de kweek hebben we besloten dit jaar met 4 koppeltjes te werken. We houden 1 man en 2 poppen reserve, mocht er iets mis gaan met 1 van de 4 koppels.

Even voorstellen:
Het eerste koppel bestaat uit Tico en Poekie.
Tico is de man die meesterzanger van The Spanisch Timbrado Society is geworden met 89 punten.
De oom van Poekie was vorig jaar de winnaar van het goud bij de EVKV wedstrijd en haar vader heeft toen het brons behaald.
Een goede combinatie lijkt mij! Beide vogels zijn wildkleur, dus ik verwacht mooie wildkleur Timbrado’s hieruit.
Ondertussen hebben ze samen 4 kinderen en gaat het erg goed. Helaas is Tico gewond geraakt aan 1 van zijn pootjes, maar voelt hij zich dusdanig verantwoordelijk voor de kleintjes dat hij gewoon goed doorvoert en zorgt voor de kids! Het is echt een trotse papa geworden!

Het tweede koppel is Bollie en Babs.
Bollie is de winnaar van het goud, de bondsmedaille en de titel Meesterzanger met 90 punten op de EVKV wedstijd.
De opa van Babs heeft het Zilver gewonnen op het Nederlands Kampioenschap (Vogel 2016).
Dus ook dit was een mooie combinatie. Bollie is zwart-wit/Blauw van kleur en Babs is wildkleur.


Dit koppeltje heeft 2 kids gekregen die nu op het punt staan op uit hun nest te springen.

Het derde koppel is Bob en Bella.
Bob heeft geen prijzen gewonnen maar vind ik zelf een erg mooie man. Hij is wildkleur.
Bella is de zus van Bollie en dus de zus van degene met de meeste prijzen dit jaar. Zij is net als haar broer zwart-wit/Blauw van kleur.
Een spannende combinatie!


Bob en Bella hebben 5 kinderen op stok gekregen, en er liggen ondertussen weer 3 eitjes in het nieuwe nest. Ze doen het dus super!

Het vierde en laatste koppel is Rico en Droppie.
Rico is een man van buitenaf, met een andere soort zang dan mijn typische classico mannetjes. Hij heeft een keer tijdens een tentoonstelling goud gewonnen in een Stam met 89 punten, waarvan veel punten in bepaalde belangrijke toeren. Juist die zangtoeren mis ik bij mijn vogels dus vandaar dat ik hem dit jaar voor de kweek inzet.
Droppie is voor sommigen al bekend. Vorig jaar heb ik ook met haar gekweekt. Ze was zo’n goede moeder en ziet er prachtig uit, vandaar dat ik haar nog een keer inzet.
Ook dit is een spannende combinatie! Beide zijn wildkleur.



Het laatste koppeltje heeft 4 jongen op stok gekregen en heeft ondertussen ook weer 2 eitjes in het nest liggen. Gaat super dus!

Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke resultaten. Wordt vervolgt….





Geen opmerkingen:

Een reactie posten