donderdag 24 december 2015

Nationale Zangwedstrijd Dordrecht 2015

Afgelopen zaterdag was de Nationale Zangwedstrijd in Dordrecht, van District Zuid Holland.

's ochtends na het inbrengen begon de keuring. Hier hebben we even bij gezeten, erg interessant om te zien hoe zoiets gaat!



Na een uur bij de keuringen gezeten te hebben zijn we terug gereden naar huis. Hier hebben we ervoor gezorgd dat zodra de vogels weer thuis kwamen, ze op zolder hun kooien weer in konden. 

Rond een uur of 3 waren we terug in Dordrecht en was het wachten op de uitslag. De prijsuitreiking was voor het bekend maken van de keurbriefjes, dus we moesten even geduld hebben. Helaas, ik zat niet bij de medailles.

Toen ik de keurbriefjes en de "catalogus" (een a4-tje met de uitslagen van iedereen) kreeg, zag ik pas hoe ze het gedaan hadden. Wow, dat was nog best goed! Het was duidelijk dat mijn blauwe mannen een wat mindere dag hadden, maar dat is niet erg. Overkomt ons ook wel een keer ;).

Na het vergelijken van alle scores in de catalogus, bleek dat 3 van mijn vogels maar 1 puntje onder brons zaten! Als er dan 141 timbrado's in totaal meedoen, is dat zeker niet slecht!
We mogen tevreden en trots zijn :D

Nu hebben ze even rust en zitten ze in hun mooie grote kooien op zolder. Volgende week gaan ze weer de training in, want 9 van de mannen gaan naar Apeldoorn, naar Vogel2016!
Spannend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten