woensdag 8 januari 2020

Wedstrijdseizoen 2019-2020 deel 2



De 2e wedstrijd volgde al snel, dus we gingen met 15 vogels de training weer in. 7 december was de datum, dat de Spanish Timbrado Society Nederland samenkwam voor de landelijke wedstrijd. Dus hetzelfde riedeltje: auto in, op naar Utrecht deze keer!

Daar aangekomen snel de vogels naar binnen en de inschrijving compleet gemaakt. Het was er erg gezellig, open haard brandde volop en er waren al een aantal leden van de Society aanwezig.
De hele dag heb ik bij de keuringen gezeten, en veel mooie vogels gehoord. 1 stapeltje van mijn vogels heb ik ook gehoord, en daar werd ik niet enthousiast van. Dat klonk niet fantastisch. Dus het werd een spannend dagje, met vooral lang wachten.


Er deden ongeveer 150 vogels mee aan deze wedstrijd. Nadat ze allemaal hebben mogen zingen voor de keurmeester, begon het wachten op de uitslag. Maar er was genoeg op te ruimen, dus van echt wachten was geen sprake.


De uitslag: 1e prijs (89 punten), 2e prijs (89 punten). Beiden zijn andere vogeltjes dan bij de EVKV.
Weer in de prijzen! Toppie!
Dus hup, alles in de auto en naar huis om het te vieren. 


's avonds was ook de prijsuitreiking van de EVKV, dus het was een volle drukke dag.


Daar waren nog meer verassingen. De vogels hadden bij de EVKV niet alleen de titel Meesterzanger, 1e prijs, 2e prijs en 3e prijs gewonnen, maar totaal onverwachts ook nog eens een bondsmedaille, prijs voor de Vaste Derby, en tot slot zijn we ook Algemeen Kampioen van de show geworden! Daarnaast was er een attentie vanwege mijn functie als ringencommissaris en het doen van de ledenadministratie. WAUW! Ik ging met een tas vol prijzen weer naar huis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten