woensdag 15 januari 2020

Wedstrijdseizoen 2019-2020 deel 3



De volgende wedstrijd (International Timbrado Championship 2019 te Tessenderlo, België) zou plaatsvinden op 27 en 28 december, dus er was even rust tussendoor. Deze is georganiseerd door de Belgische Timbrado Society met 2 Spaanse keurmeesters.

We gingen niet weer met zoveel vogels naar een wedstrijd, want dat zou te gek worden. Dus 9 vogels selecteren voor de volgende wedstrijd. Dit was een grote wedstrijd waar ik vorig jaar 1e, 2e en 3e ben geworden. Dus we moeten de titel verdedigen!

Met 9 vogels ging ik de dag na kerst om 6 uur de auto in. Midden in de nacht!
De vogels waren heel rustig op de heenweg. 2,5 uur later kwam ik aan in België. Nadat ik geholpen ben de vogels uit de auto te tillen en definitief in te schrijven, begon direct het luisteren naar de vogeltjes. Wat was het leuk daar! Zo gezellig en gemoedelijk heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik heb leuke contacten gelegd met de Belgen en Limburgers die aanwezig waren en ook weer veel geleerd.



Ik had met de voorzitter van de Belgische Spanish Timbrado Society afgesproken samen een biertje te doen (Belgisch donkerbruin tafelbier, JAMMIE). Komt hij einde van ochtend naar mij toe, met een grote fles bier en 2 koffiekopjes. Hij schenkt in, en proost! Zaten wij daar samen stiekem rond 11 uur aan het Belgisch bier haha. Niemand die het zag, het zag er uit als koffie. Wel erg lekkere koffie hoor!



Ondertussen heb ik weer naar mooie vogels zitten luisteren, en zitten kletsen. Je kon op een TV-scherm meekijken en luisteren bij 1 van de keurmeesters. 
Toen de eerste dag voorbij was, zou ik naar mijn hotel gaan om daar te eten en slapen. Maar ik werd uitgenodigd om mee te gaan eten! Lekker hoor, smaakte goed en ook dit was erg gezellig. Ik voel mij een prinses! Zo erg verwend ben ik door iedereen!

De tweede dag was wat vermoeiender. Erg gezellig hoor, maar veel drukker waardoor de temperatuur snel steeg en er wat minder ruimte was om de contacten verder uit te breiden.
De tweede dag voelde vooral als wachtdag. De tijd ging een stuk langzamer.
Wat een leuk extraatje is, is dat de Timbrado Society Belgie speciale vogel transportdoosjes had laten maken. Deze zouden we ook aan het einde van de dag mee krijgen. Ik vind ze persoonlijk erg mooi!



Uiteindelijk was het zover, alle vogels (bijna 300!) waren gekeurd en konden weer opgehaald worden.
Nadat we ze in de auto hadden gezet, was het wachten op de uitslag. De catalogus moest nog gedrukt worden, dus dit duurde best lang.
Maar toen was het zover! De uitslag!
Meesterzanger: mijn vogeltje!! 91 punten! Wow! Zoveel punten hebben mijn vogels nog nooit gekregen!
De Spaanse keurmeesters gaven aan dat zij onder de indruk waren van de kwaliteit van de wedstrijd en vertelden tegen mij dat de vogels perfect zijn! Alle 12 toeren waren aanwezig, dit is uitzonderlijk! Stuiterdestuiter!




Toen rustig proberen naar huis te rijden, met een tussenstop bij de Mc Donalds (het was inmiddels tegen 19.00 uur).
Bij thuiskomst snel alle vogels afgedekt, want de volgende dag was het Nederlands Kampioenschap Vogel2020 van de Nederlandse Bond. Wie deze planning had bedacht…. Haha.

Na een onrustig nachtje van alle indrukken zijn we rustig opgestaan en hebben we de vogels voorbereid op de reis naar Zwolle. Mijn vader had aangeboden de vogels te brengen, omdat ik best moe was van de reis naar België. Dus alle vogels met vader in de auto naar Zwolle.
Ik heb toen samen met mijn moeder de voorlopige kweekplanning gemaakt, en tussendoor alle berichten van de nieuwe Belgische/Limburgse contacten onderhouden.

Toen mijn vader weer terug was, begon het wachten. Ze zouden pas de volgende dag gekeurd worden, en wanneer de uitslag bekend zou worden was nog even afwachten. De bond maakt de uitslag pas bekend als alle 9000 vogels gekeurd zijn en dit verwerkt is in een catalogus. Dus dat kan soms best even duren.
Nog even geduld dus.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten