zondag 18 januari 2015

De kweekvogels voor dit jaar

De kweek voor 2015 begint weer.
Tijdens de lastige selectie met hulp van een topkweker is besloten met welke vogels ik verder ga kweken dit jaar. 
De bedoeling is dat ik met 3 mannen en 3 poppen ga kweken, en deze onderling ook wissel. Dus voor het eerst niet met vaste koppels! Spannend.

De eerste man die mocht blijven was voor mij meteen duidelijk, Mikkie!

Ik vind dat hij een hele mooie kleur heeft en met de wedstrijd heeft hij ook niet heel slecht gezongen (84 punten). De bedoeling is dat hij bij een zeer goede pop komt.

Deze pop is ook gevonden. Het is een Spaanse dame, temperamentvol en in de familie zit een hele goede zang. Hopelijk komt daar een mooie combinatie van kleur en zang uit.

Mag ik jullie voorstellen aan Minnie:
Hopelijk lukt dit idee, anders weet ik dat ik het volgend jaar weer anders moet doen.
Samen gescheiden in de kooi
De 2e man die door de selectie is gekomen is de kampioen en meesterzanger van de verenigingswedstrijd. Hij heeft de naam Theo gekregen:
Ook hij zit nu met een mooi popje, een bonte dame: Thea:

Theo en Thea samen gescheiden in de broedkooi
Ondertussen hebben Thea en Theo 4 eitjes!

En dan de laatste man die door de selectie is gekomen: Leo!

Hij heeft ook een heel mooi popje: Lea!

Leo en Lea samen in de broedkooi.
Intussen hebben Leo en Lea 1 eitje in het nest. Het eerste eitje lag kapot op de bodem, maar deze was wel goed gemikt!

Ik ben benieuwd wat de resultaten gaan worden. Minnie is nog niet zo ver om mee te gaan kweken, dus met haar en Mikkie zal ik nog even geduld moeten hebben. Spannend!!

1 opmerking:

  1. Hallo Denise
    Ik heb genoten van je vogelhobby .
    Fijn dat je er zo goed in bent en dat er ook prijzen mee wint !
    Hatelijk gefeliciteerd met je overwinningen , dikke duim.
    Groeten Henriƫtte V.

    BeantwoordenVerwijderen