woensdag 5 oktober 2016

Een tijdje wat stiller...

Jeetje wat gaat de tijd toch snel! Zitten we alweer in oktober!
Mijn laatste bericht was in april. Daar schrok ik toch wel even van.

Waarom is het zo stil geweest? Er is een hoop gebeurd/veranderd de afgelopen maanden.
Allereerst, met de vogels gaat het super. Uiteraard zijn er zoals elk jaar wat uitzonderingen op de regel, maar ik mag zeker niet klagen. Ik kom daar zo nog even op terug.


Sinds april ben ik afgestudeerd als Fysiotherapeute en heb ik gelukkig snel een baan gevonden welke begon als waarnemer (veel onregelmatig werken) maar nu aan het uitbreiden is naar vast teamlid binnen de praktijk. Daarnaast ging het verenigingsleven gewoon door met allerlei leuke activiteiten (kijk maar eens op onze website!) en ben ik net terug van een weekje vakantie. Heerlijk, even bijkomen :).

Nu heb ik weer tijd genomen om een stukje te schrijven op mijn blog. De vogels doen het erg goed. Na nog wat onverwachte sterfgevallen en een paar die uit hun lijden verlost moesten worden, zijn er nu 44 jongen gezond groot geworden. Een paar vogels heb ik al verkocht, waaronder de ouders (op 1 dame na). Er zijn zelfs 2 koppels helemaal naar Friesland gegaan!
Hoe dat ging, schrijf ik een andere keer. Dat is een verhaal apart.

Op dit moment ben ik druk bezig met het uitselecteren van mannen/poppen en ben ik alvast aan het luisteren welke vogels kandidaat zijn voor de eerste wedstrijd. Deze is in november op onze vereniging. Ik ben van plan 13 vogels in te sturen, 3x3 enkelingen en 1 stam (4 vogels). Nu nog uitzoeken of dat gaat lukken. 
In ieder geval horen we al mooie en spannende geluidjes naar boven komen, maar ook vogels waarvan we denken "hmm wat doen we ermee?". Maar ze zijn allemaal weer even schattig en lief. Dus dat het weer lastig gaat worden, is zeker. 

In de tussentijd ben ik ook de ringencommissaris geworden van onze vereniging. Een hele verantwoordelijkheid, vind ik zelf! Wel erg leuk om te doen. Daarnaast gaan ook de jeugdactiviteiten gewoon door, waar ik als jeugdcoördinator bij ben betrokken. Dus het is een beetje druk.

Maargoed, ik hoop binnenkort weer regelmatig te kunnen schrijven over de vogeltjes en de avonturen die ik met ze mag beleven. Wordt vervolgt... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten