zaterdag 27 februari 2021

De verbouwing deel 6

Er gebeurden natuurlijk een hoop dingen tegelijk en dit maakt het wel wat lastig te beschrijven in 1 blogbericht.

De kooienbouwer belde op toen de aannemer net begonnen was, wanneer we de kooien kwamen halen. We hebben uitgelegd, dat door Covid-19 ook bij ons alles vertraging opgelopen had en zodra ik hier iets zinnigs over kon zeggen, zou ik hem bellen.

Op een gegeven moment, na mijn afstuderen, hebben we besloten de kooien op te halen, ook al konden we ze nog niet kwijt op zolder. We wilden ook niet dat ze daar teveel in de weg gingen staan, waardoor we niet wisten wat er mee zou gaan gebeuren!

Dus ik heb hem gebeld en ben langs gegaan om te kijken of ze compleet waren. Dit was helaas niet het geval. De tussenroosters misten nog! Nouja, als ik ze maar voor het nieuwe jaar in huis heb, is dat niet een al te groot probleem. 

Het weekend erop zijn mijn vader en ik met 2 auto's naar het bedrijf gereden om de kooien te halen. Met een beetje passen en meten lagen ze zo in de auto. En wat kwam daar te voorschijn? Ja hoor, een doosje met tussenroosters en voerbakjes! Top! Die hadden we dus ook!
Wij snel weer naar huis, en hup, de kooien de huiskamer in. Dat paste nog wel....... Wat een zooitje zo, maargoed, hopelijk niet lang meer voordat ze naar zolder kunnen....
Ondertussen werd er op zolder natuurlijk ook gewoon hard doorgewerkt. Terwijl ik zelf aan het werk was, en thuis ook af en toe thuisgewerkt moest worden, was die combi soms een hele opgave.
Thuiswerken terwijl de huiskamer vol staat met kooien en vogels, maar er wel online vergaderingen enzo gedaan moeten worden. Hoe doen we dat? Nou zo dus!
Verder werden de kozijnen netjes geschilderd, werd het ventilatierooster goed vastgezet, werd de vloer gekit zodat we geen plinten hoefden te maken, werd het kastje achter de deur geschilderd en kwam er langzaam weer een kamer tevoorschijn!

Het kastje achter de deur heeft ook wat bloed, zweet en tranen gekost. De oude verf die erop zat, stootte, ondanks goed geschuurd te zijn, de nieuwe verf af. Met grote blazen kwam het er sneller afgezet dan dat we het erop hadden gesmeerd. Gelukkig vonden we ook daarvoor een mooie oplossing en ziet het er weer netjes uit.

EINDELIJK was het zover! Na 2 maanden zwoegen en het huis in 1 grote puinhoop hebben, kunnen we de kamer gaan vullen! We hadden besloten bij de volière te beginnen, want hier konden de meeste vogeltjes in. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten